یا مهدی ادرکنی

یا مهدی ادرکنی

اشنایی با منجی عالم
یا مهدی ادرکنی

یا مهدی ادرکنی

اشنایی با منجی عالم

قرقیسیا و آرماگدون

متن شبهه و سوال


لطفا در مورد آرماگدون و یا قرقیسیا توضیح بدین. ایا درسته این یه جنگ قبل از خروج سفیانی هست؟ لطفا یه کتاب هم در زمینه حوادث قبل از ظهور معرفی کنین.


متن پاسخ به شبهه


آرماگدون و قرقیسیا دو جنگ متفاوت است در دو منطقه متفاوت. متأسفانه عده ای این دوتا را یکی گرفتند، نه! استاد نجم الدین طبسی از اساتید بسیار بزرگ مهدویت کشور کتابی دارند به نام ″تا ظهور″ دو جلدی است. در آنجا در یکی از جلدها دقیقا نمی دانم، جلد یک یا دو.. دقیقا حضور ذهن ندارم، بحث آرماگدون و قرقیسیا را می آورند. وقتی آنجا روایات را می آورند، نتیجه گیری می کنند که این دوتا جنگ دوتاست، یکی نیست..


قرقیسیا جنگی است که سفیانی پس از اشغال شام وقتی دارد به عراق می آید در منطقه ای به نام قرقیسیا حالا بعضی ها می گویند مرز بین شام و عراق هست در آنجا با یک جبهه کفر درگیر جنگ می شود، یعنی جبهه مقابلش هم جبهه کفر است، یعنی سپاه اسلام نیست، درگیر جنگ می شود و در آن جنگ سفیانی پیروز می شود. 


اما آرماگدون منطقه ای است در شمال فلسطین که به خود آنجا هرمجدو یا هرمجدون می گویند، که یک تپه ای است به نام تپه صهیون یا زایان... در آنجا جنگ آرماگدون جنگ نهایی سپاه خیر و سپاه شر است. لشکر امام زمان (عج) به سمت فتح بیت المقدس حرکت می کنند، آنجا با دشمنان جنگ نهایی رخ می دهد و پیروز این جنگ سپاه اسلام است. 


پس آرماگدون و قرقیسیا دوتا جنگ در دوتا منطقه ی متفاوت هست. قرقیسیا منطقه ای است بین عراق و شامات که همان تقریبا می توانیم بگوییم منطقه مرز بین عراق و ترکیه و سوریه این سه تا تقریبا با همدیگر هست و آرماگدون که در منطقه ای در شمال فلسطین است. 


برای توضیح بیشتر هم عرض کردم کتاب تا ظهور استاد طبسی را می توانید بخوانید. کتاب تا ظهور پی دی افش در اینترنت هست.


#پرسش_پاسخ 

پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی 

(جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد